در مورد اضافه کاری، طبق قانون کار، پرسنل ابتدا باید درخواست اضافه کاری خود را ثبت کنند و این درخواست توسط مدیر تأیید شود. در غیر این صورت ممکن است فردی بیش از حد اضافه کاری انجام دهد و مدیر نتواند ساعات واقعی اضافه کاری را پرداخت کند. بنابراین ترتیب درست این است که ابتدا درخواست تأیید شود و سپس فرد وارد روند اضافه کاری شود.
در حال حاضر، ماژول اضافهکاری به صورت یک بخش مجزا در نرمافزار تایماز در حال توسعه و بهبود است. در صورت نیاز، میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید یا پیام ارسال کنید تا تیم ما از نیاز شما مطلع شده و در زمان آمادهسازی این ماژول، شما را مطلع سازد.
لازم به ذکر است که مدیر هنگام تعریف شیفت، ساعت کاری را مشخص میکند؛ بنابراین اگر پرسنل بیش از ساعات تعیین شده در شیفت حضور داشته باشند، مدت زمان اضافه به عنوان اضافه کاری برای آنها محاسبه میشود. در گزارشها فیلدی به نام اضافهکاری نمایش داده میشود که ساعات حضور بیش از شیفت را ثبت میکند. شما میتوانید ساعات مورد تأیید را در پرداخت حقوق لحاظ کرده و سایر موارد را نادیده بگیرید.
- برای مثال همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، شیفت کاری از ساعت 7:00 تا 15:00 است که این مدت زمان به عنوان موظفی در نظر گرفته میشود و ساعات پس از 15:00 به عنوان اضافهکاری محاسبه میگردد و در سطر آخر، موارد زیادی جمع شده که میزان اضافهکاری نیز در این سطر مشخص شده است.

در تصویر زیر میتوانید بخش مرتبط با ساعات شیفت را مشاهده کنید.
