چنانچه برخی از پرسنل گوشی هوشمند ندارند و یا فراموش می کنند گوشی را همراه خود بیاورند، تایماز دو راه برای حل این چالش پیشنهاد میدهد:
1. راه حل اول:
کاربران میتوانند تایماز را به صورت همزمان هم روی گوشی و هم روی سیستم خود داشته باشن. پس اگر پرسنل یا مدیران به گوشی هوشمند دسترسی ندارند، میتوانند از سیستم های رایانه ای (کامپیوتر یا لپ تاپ) برای ثبت فعالیت ها استفاده نمایند.
2. راه حل دوم:
مدیر یا کارمند معتمد میتوانند با دسترسی مجاز به گزینه "ثبت عملکرد برای دیگران" فعالیت این دسته از پرسنل را ثبت کند، در گزارشات حضور و غیاب، اطلاعات دقیقی درباره اینکه چه کسی ورود یا خروج پرسنل را ثبت کرده، و یا اینکه ثبت از طریق سیستم انجام شده است، نمایش داده میشود.
- دسترسی به گزینه "ثبت عملکرد برای دیگران"
-
- در تایماز به منو، بخش حضور و غیاب رفته و گزینه "ثبت عملکرد برای دیگران" را انتخاب کنید.
- در صفحه باز شده، عضو مورد نظر را انتخاب کرده و ورود یا خروج آن شخص را ثبت نمایید.