چگونه گزارشات "خارج از محدوده" را بررسی و خطاهای لوکیشن را برطرف کنیم؟
1. دسترسی به گزارشات
گزینه گزارشات کامل عملکرد اعضا را انتخاب کنید. فرد موردنظر و بازه زمانی را مشخص کنید و جستجو را انجام دهید.
.2مشاهده جزئیات گزارش
- در گزارشات، روی گزینه "خارج از محدوده" کلیک کنید.
- با این کار، نقشه نمایش داده می شود و می توانید لوکیشن ثبت شده توسط فرد را مشاهده کنید.
.3مقایسه لوکیشن ها
- لوکیشن ثبت شده را با محدوده ای که قبلاً در تایماز تعریف کرده اید مقایسه کنید:
1. به سایت گوگل مپ (Google Maps) بروید و روی گزینه مسیرها (Directions) کلیک کنید.
2. مختصات X, Y ثبت شده در گزارش تایماز را کپی کرده و در کادر مبدأ در گوگل مپ وارد کنید.
3. سپس، به بخش تعریف محدوده ها در تایماز بروید و محدوده مربوطه را ویرایش کنید.
- در پایین نقشه محدوده، مختصات X, Y تعریف شده برای محدوده را یادداشت یا کپی کنید.
4. مجدد به گوگل مپ بروید و مختصات محدوده مجاز را در کادر مقصد وارد کنید.
- فاصله بین مکان ثبت شده و محدوده مجاز را بررسی کنید.
مختصات را به این شکل وارد کنید: ابتدا آدرس X، سپس بدون فاصله یک کاما (,) و بعد آدرس Y
:ویدئو آماده شده به شما در انجام مراحل بالا بیشتر کمک میکند
راهحل ها برای رفع خطاهای لوکیشن:
- اگر فاصله ثبت شده کم بود (مثلاً در طرف دیگر بلوار یا مقابل کوچه):
ممکن است خطا به دلیل موقعیت مکانی مجموعه شما باشد، مانند:
- قرار گرفتن در طبقات بالا یا زیرزمین.
- نزدیک بودن به دریا یا نقاطی با سیگنال GPS ضعیف.
راهحل:
- شعاع محدوده مجاز را به 30 متر یا بیشتر افزایش دهید.
- یک طبقه میانی یا نزدیک درب ورودی ساختمان را بهعنوان نقطه ثبت فعالیت انتخاب کنید.
2. اگر فاصله زیاد بود و مشکل همچنان باقی ماند:
- از کارکنان بخواهید در نقاط مختلف مجموعه ثبت فعالیت انجام دهند و تست کنید که کدام نقطه بهترین دقت لوکیشن را دارد. همان نقطه را بهعنوان محدوده مجاز تعریف کنید.
3. چنانچه اصرار دارید لوکیشن دقیق در مجموعه شما ثبت شود، اما همچنان خطا دارید، بررسی کنید :
- خطا مربوط به GPS باشد، زیرا تایماز به تنظیمات GPS دسترسی ندارد.
- با ورود به گوگل مپ یا اسنپ، موقعیت مکانی خود را بررسی کنید.
- اگر این خطا در گوگل مپ و اسنپ نیز وجود داشت، مشکل ازGPS گوشی یا محیط فیزیکی است.
- اگر خطا فقط در تایماز رخ داد، فیلم مراحل گزارش را تهیه کرده و در شبکه های اجتماعی برای ما ارسال نمایید.
برای بررسی دقیق تر، فیلم مراحل انجام شده، همراه با تاریخ و نام افراد را از طریق پیامرسان های زیر ارسال کنید:
تلگرام، ایتا یا واتساپ: 09338263277
شنبه تا پنجشنبه، 8:00 تا 15:30
تلفن تماس: 035-38303277