گزینه “فعال” در فرم تعریف پرسنل به معنای فعال سازی دسترسی کارمند به میز کار خود در سیستم تایماز است. هنگامی که تیک فعال بودن را انتخاب کنید، کارمند شما می تواند به تمامی امکانات و اطلاعات مربوط به وظایف خود دسترسی داشته باشد و به صورت موثر در فعالیت های سازمان مشارکت کند.
اما در صورتی که به هر دلیلی کارمند دیگر با شما همکاری نکند، می توانید او را غیر فعال کنید. با غیرفعال کردن کارمند، او دیگر قادر نخواهد بود به میز کار خود دسترسی پیدا کند. با این حال، توجه داشته باشید که مدیر همچنان قادر است گزارشات مربوط به فعالیت های آن فرد را مشاهده کند، که این امر به مدیریت بهتر و پیگیری عملکرد کارمندان کمک می کند.
این ویژگی به شما این امکان را میدهد که به راحتی و به طور مؤثر مدیریت نیروی کار خود را انجام دهید و در عین حال اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشید.